Řekli byste o sobě, že umíte dobře komunikovat? Nebo se při každém rozhovoru děsíte toho, co může přijít? A věděli jste, že úspěšnost rozhovoru můžeme ovlivnit tím, že si jej „naplánujeme“?Je to tak. Umění pochopit druhé a komunikovat tak, abychom byli i my pochopeni je superschopností a ti vnímaví už co? Přeci pochopili, že rozhovory mnohdy sestávají ze tří základních typů konverzací, na které se lze připravit:
praktické (O čem se doopravdy bavíme),
emocionální (Jak se u toho cítíme?),
a sociální (Kdo jsme?).
Pokud ale nevíme, jaký typ konverzace vedeme, pravděpodobně se nedokážeme dostatečně propojit. V průběhu rozhovoru často přecházíme z jednoho typu do druhého. Uměním je však rozpoznat, o jaký typ zrovna jde. Jen tak totiž můžeme s tím druhým navázat skutečné spojení. Bohužel, právě tohle často neumíme a je to škoda.
Další informace
Značka: | |
---|---|
Typ: |