Pracovní sešit pro všechny děti, které chtějí připravit svůj mozek na proces čtení. Motorické čtení je revoluční metoda, která propojuje pohyb očí po řádce s rychlým pojmenováním obrázků, čímž se v mozku tvoří nervové spoje, potřebné pro skutečné čtení písmen. Úkoly v sešitě jsou sestaveny tak, aby se nervové spoje vytvářely postupně, s respektem k vývoji dítěte.Ediční řada Rozvoj mozku vychází z aktuálních neurovědeckých výzkumů, a přenáší tak nejnovější poznatky do praxe.
Motorické čtení děti baví. Je hravé a velmi účinné, protože dětský mozek využije získané dovednosti při nácviku skutečného čtení, které pak nastupuje rychleji a s mnohem menší chybovostí. Úkoly u dětí navíc rozvíjejí přidružené schopnosti a dovednosti – děti si zlepšují obratnost mluvidel či schopnost koncentrace pozornosti, rozšiřují si slovní zásobu a porozumění, rozvíjejí si časoprostorovou orientaci i vizuomotoriku.
Čtecí řádky jsou tvořeny hezkými a roztomilými ilustracemi, které jsou pro děti přitažlivé – činnosti se sešitem je proto moc baví.
S motorickým čtením děti postupně rozvinou nové dovednosti
Příprava na čtení a psaní: Dětem se v mozku vytvoří nervové spoje potřebné pro rozvoj gramotnosti.
Zlepšení pozornosti a obratnosti mluvidel: Rychlé pojmenování obrázků vede k lepší obratnosti mluvidel. Sledování obrázků v řádce cvičí pozornost dítěte. Děti se učí také orientovat v řádce, sloupci i na stránce. Začínají chápat posloupnost při lineárním čtení.
Rozvoj slovní zásoby a myšlení: Sešit obsahuje mnoho slov tříděných dle významových kategorií. Současně rozvíjí schopnosti a dovednosti zrakového vnímání i předmatematických představ.
Nácvik očního pohybu: Děti si nacvičí pohyb očí po řádce i sloupci a také pohyb očí při přechodu z řádky na řádku a ze strany na stranu. Zlepšují si své vizuomotorické schopnosti.
Pomoc pro žáky-cizince: Děti s odlišným mateřským jazykem si zlepší vyjadřovací pohotovost, artikulační obratnost, výslovnost a rozšíří si slovní zásobu.
Časový harmonogram používání sešitu:
v 1. pololetí 1. roč. ZŠ: Motorické čtení 1
ve 2. pololetí 1. roč. ZŠ: Motorické čtení 2
období lze libovolně prodloužit: zejména u žáků, kteří v předškolním roce MŠ s 1. dílem sešitu nepracovali
do konce 3. až 5. roč. ZŠ: u žáků se SVP
2. stupeň ZŠ: u žáků s oslabeným vývojem sluchové percepce, vizuomotoriky, oromotoriky, řeči, popř. s poruchou koncentrace pozornosti, či sníženou úrovní rozumového vývoje
v dospělosti: jako cvičení pro udržení některých funkcí mozku
po neurologických příhodách: k obnovení některých funkcí mozku