Zástupný symbol
Prvouka 1 – Příručka učitele – nová generace – Radka Pištorová, Michaela Dvořáková, Jana Stará

Prvouka 1 – Příručka učitele – nová generace – Radka Pištorová, Michaela Dvořáková, Jana Stará

Tato kniha pochází z e-shopu

Příručka učitele vám bude dobrým pomocníkem a průvodcem učebními materiály pro Prvouku 1. Provede vás každou kapitolou a poradí, jak jednotlivé stránky efektivně využít při výuce. Obsahuje další úlohy, nápady a hry, které rozšiřují tištěné materiály. Součástí příručky je také časově-tematický plán a přehled výstupů a kompetencí.PROČ PRACOVAT S PŘÍRUČKOU UČITELE?
Poskytuje odbornou metodickou oporu při práci s učebnicemi.
Definuje očekávané výstupy a kompetence k učivu daného ročníku.
Nabízí inspiraci, jak motivovat žáky k zájmu o danou problematiku.
Uvádí řešení otázek a úkolů z pracovní učebnice.
Součástí příručky jsou kopírovatelné pracovní listy.
BADATELSKÝ PŘÍSTUPJednou z nejdůležitějších věcí, kterou si mají žáci z tohoto předmětu odnést, je podle nás schopnost získávat informace a zkoumat přírodu i lidské chování. Vědecké postupy zkoumání (pozorování, experiment apod.) nejsou prostředky, ale naopak zásadními cíli vyučování v prvouce, přírodovědě a dalších předmětech. Vlastní provádění výzkumů (včetně pořizování záznamů a prezentace výsledků) probíhá mimo třídu i v ní a také prostřednictvím domácích úkolů, posiluje rodinné vazby a vztah školy a obce (žáci se učí prostřednictvím zkušeností rodičů, prarodičů, jiných dospělých v obci). Hlavní osou učebnice jsou tedy jednoduché praktické pokusy, vycházky a pozorování. Složitějšímu vysvětlení pozorovaných jevů a jejich systematickému terminologickému uchopení se budeme věnovat až ve 4. a 5. ročníku. Zároveň si ale uvědomujeme různá omezení, která mohou být na překážku pokusům a terénním výzkumům. Učebnice je proto koncipována tak, aby se dala použít i v minimalistické variantě – jako jediná pomůcka pro výuku prvouky.